Informatie over belangrijke thema’s als welzijn, gezondheid, opvoeden en opgroeien, onderwijs, zorg, wonen, financiën of vrijwilligerswerk is vaak enorm versnipperd, niet compleet en niet actueel. Hierdoor zien inwoners en professionals door de bomen het bos niet meer en vinden ze niet wat ze soms zo hard nodig hebben. Het grote potentieel van deze voorzieningen wordt zo onvoldoende benut. Dit probleem lossen we op met onze sociale kaart. Hiermee kun je informatie, aanbod, diensten en verhalen rondom een belangrijk thema handig bij elkaar zetten. Zodat inwoners snel hulp en ondersteuning in eigen buurt kunnen vinden.
Onze sociale kaart kent een zelf te kiezen structuur waarin je in secties en rubrieken het organisatie- en dienstenaanbod vindbaar maakt. Daarnaast inspireer je via leuke verhalen bezoekers om dit aanbod te gebruiken. Mensen kunnen zoeken en direct hulp vragen bij gebruik. Aanbieders kunnen zich eenvoudig aanmelden zodat de sociale kaart steeds completer en waardevoller wordt. Bekijk hier een voorbeeld.
Wij zorgen voor de opzet en inrichting van de sociale kaart inclusief alle benodigde onderliggende techniek zoals hosting e.d. Daarnaast we leiden we je beheerders op die de sociale kaart actueel gaat houden en zorgt voor het gegevensbeheer. Als je wilt kunnen wij ook het gegevensbeheer doen.
Weergavemogelijkheden
- past zich aan aan het scherm van telefoon, tablet of laptop
- voorlezen van content is mogelijk zodat ook mensen die niet goed kunnen lezen, toch informatie kunnen vinden
- Eigen headerafbeelding
- Donkere modus
- Keuze uit 7 standaardkleuren of eigen huisstijlkleuren (optie)
- Website voldoet aan WCAG 2.1 AA digitale toegankelijkheidseisen
Structuur
De sociale kaart kent een zelf te kiezen structuur waarin je in secties en rubrieken het organisatie- en dienstenaanbod vindbaar maakt. In de rubrieken vind je het aanbod. Je kunt ook kiezen uit bestaande structuren zoals die voor Positieven Gezondheid.
Organisatiepagina's
Elke organisatie heeft een eigen pagina met gegevens en uitgebreide mogelijkheden voor weergave en communicatie. Het is mogelijk om deze centraal te beheren, door de organisaties zelf of in een combinatie.
Verhalen
Daarnaast inspireer je via leuke verhalen bezoekers om het aanbod te gebruiken. Mensen kunnen zoeken en direct hulp vragen bij gebruik. Aanbieders kunnen zich eenvoudig aanmelden zodat de sociale kaart steeds completer en waardevoller wordt.
Onze service
Wij helpen je met de opzet, curatie en promotie van de sociale kaart. Of we leiden je medewerkers op als beheerder die inhoudelijk de content verzamelt en zorgt voor de promotie.
Vullen met gegevens
Via een krachtige importeerfunctie zorgen wij ervoor dat informatie in een spreadsheet met 500+ organisaties, NAW gegevens, hun diensten én hun terugkerende activiteiten in één keer toegevoegd worden aan de sociale kaart. Zo ontsluit je snel nuttige informatie voor inwoners en is je platform snel waardevol.
Up-to-date houden
Betrouwbare en actuele informatie is cruciaal voor het vertrouwen van bezoekers van je platform. Dit kost doorgaans veel handmatig onderhoud dat vaak versloft. Voor dit probleem ontwikkelden wij een volledig geautomatiseerde methode. Via een geautomatiseerde frequente mailcampagne werken we samen met alle vermelde organisaties om de informatie up-to-date te houden en daarmee het vertrouwen van de bezoeker. Ook controleert het systeem voortdurend op dubbele vermeldingen. Ook kunnen bezoekers feedback geven.
Mailcampagne
Na verloop van tijd schrijven steeds meer mensen en organisaties zich in op je platform. Het komt steeds vaker voor dat je deze mensen of een bepaald type organisatie in één keer wilt bereiken via e-mail. Dan is de mailcampagne voor jou interessant. Hiermee kun je eenvoudig in een paar stappen een mailcampagne versturen. Hierbij krijg je statistieken over de ‘openingsrate’ van je mail en kun je eenvoudig een herinnering versturen. Ook is het mogelijk om bijv. een bepaalde categorie organisaties te mailen, bijvoorbeeld alle ondernemers. Voor de kenners: programma's als Mailchimp heb je dan niet meer nodig.